In Vacatures

Introductie

Ken jij iedere M2 (nou ja bijna alle M2) in N-Nederland als jouw broekzak. Weet je deze omgevingskennis te verbinden met Wet en Regelgeving en hiermee op handige wijze een realisatieproject tot afronding te brengen? Kijken dan in deze digitale omgeving voor meer informatie over de vacature Omgevingsmanager.

Organisatie

Voor Technisch Management van Installaties in Infra & Industrie

Functie

Je maakt samen met andere omgevingsmanagers onderdeel uit van een centrale afdeling Public Affairs. Vanuit jouw rol als Strategisch Omgevingsadviseur werk je nauw samen met de verantwoordelijke projectleider en je werkt nauw samen met de andere leden van het projecteam.

Voor het project maak je het speelveld van alle belanghebbende partijen inzichtelijk. Je bent de vertegenwoordiger van de omgeving in diverse projectteams. Je opereert in een omgeving waarin actiegroepen, ambtenaren, bestuurders en het bedrijfsleven een rol spelen. Je legt contacten binnen en buiten de organisatie en maakt de verschillende belangen inzichtelijk. Je werkt voornamelijk in projecten die in de realisatiefase zitten.

Deze fase is gericht op de voorbereidingen op de bouw, de werkzaamheden zelf en alle maatregelen die hier direct mee samenhangen. Met als doel het volgens planning en met inachtneming van privaat- en publiekrechtelijke afspraken in gebruik kunnen nemen van de verbinding en het station. Je zal een regierol vervullen waarbij het bewaken van samenhang, het zorgen van consistentie in boodschappen en projectinformatie en het werken vanuit dezelfde gedachtegang (‘te gast in het gebied’) een flinke uitdaging vormen. De verantwoordelijkheid om dit in goede banen te leiden, ligt primair bij de omgevingsmanager.

Je belangrijkste verantwoordelijkheden:

• identificeren van relevante interne en externe stakeholders voor de activiteiten

• pro-actief signaleren van belangrijke aandachtspunten voor stakeholders en daarop actie ondernemen

• volgen van de actualiteit en ontwikkelingen en maken van de vertaalslag naar relevantie voor de projecten en de afdeling

• onderhouden van intensieve relaties met relevante stakeholders

• aanleggen en bijhouden van dossiers over relevante onderwerpen

• voorbereiden van communicatie (presentaties, voorlichtingsmateriaal)

• stroomlijnen van externe communicatie in samenwerking met de verschillende afdelingen

• deel uitmaken van de diverse projectteams en voorzien van actuele dossierinformatie richting de deelnemers

Functie-eisen

Jij beschikt?

• Over minimaal een afgeronde HBO-opleiding, bijvoorbeeld op gebied van bestuurskunde, ruimtelijke ordening;

• Over minimaal 5 jaar werkervaring op gebied van omgevingsmanagement;

• Zo mogelijk over een relevant netwerk;

• Over goede kennis van / affiniteit met (grootschalige) infrastructurele projecten;

• Een behoorlijke dosis analytisch denkvermogen en kan goed in scenario’s denken en snel handelen. Je bent diplomatiek en representatief;

• Over kennis van privaat en publiekrechtelijke procedures en kennis van cultuurtechnisch verantwoord werken.

Aanbod

Naar aanleiding van je gegevens bekijken wij of ervaring, kennis en motivatie aansluiting heeft met het beoogde profiel. Op basis daarvan nodigen wij je uit voor een oriënterend gesprek. Daarin worden wensen, mogelijkheden en arbeidsvoorwaarden besproken. Na een goed vervolg van de procedure kunnen wij meerdere marktconforme aanbiedingen samenstellen.

Over in-TRIM Advies
Wij hebben de beste projecten en banen in de Industrie, Offshore, Haven, Transport, Energie en Infra. Door onze kennis en ons netwerk zijn wij in staat om een optimale match tot stand te brengen tussen de ervaren professional, organisaties en projecten.

Inlichtingen

Patrick Kievit

06-83992535

patrick.kievit@in-trim.nl

Neem contact met ons op

Bel ons op 015 – 82 00 269 of stuur een e-mail naar info@in-trim.nl. We nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.